- و باز هم حادثه ای باور نکردنی در خرمدره زنجان - » اینجـــــا زنجــان اســت...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

» اینجـــــا زنجــان اســت...

فاجعه در برنامه خاله شادونه
3 کودک کشته و 7 کودک در بیمارستان های خرمدره بستری شدند

برنامه خاله شادونه برای کودکان خرمدره پایان دلخراشی داشت و مرگ 3 کودک را زیر دست و پا رقم زد.
     وقتی خاله شادونه در پایان برنامه از بچه ها خواست نزد مادرانشان بروند هیچ کس تصور نمی کرد فاجعه ای آفریده شود.
     عصر پنج شنبه 21 اردیبهشت ماه سال جاری هر کسی می شنید در برنامه خاله شادونه حادثه ای فاجعه آمیز رخ داده است، شوکه می شد و باور نمی کرد.
     3 کودک کشته شدند و 7 کودک در بیمارستان های مختلف تحت درمان قرار گرفتند.
    
    شادی رنگ باخته
    بلیت ها از یک هفته پیش به فروش رسیده بود. بچه ها ثانیه?شماری می کردند تا روز اجرای برنامه برسد. پلاکارد های توزیع شده در شهر، هیجان بچه ها را بیشتر می کرد. عسل تا صبح رویای خاله شادونه را می دید و صبح ها از مادر می پرسید چند شب دیگر باید بخوابد تا در برنامه خاله شادونه حاضر شود.
     برای همبازی هایش گفته بود که قرار است در برنامه خاله شادونه شرکت کند و بلیت را هم در دست دارد.
     روز پنج شنبه زودتر از همیشه از خواب بیدار شد. دل توی دلش نبود تا خاله شادونه را از نزدیک ببیند. از ظهر لباس هایش را پوشید و آماده شده بود تا ساعت 3 بعد از ظهر به همراه مادر به سالن برود. طاقت و قرار نداشت، مادر وقتی بی صبری وی را دید، زودتر حاضر شد و تصمیم گرفت برای آن که عسل کوچولو بیش از این انتظار نکشد وی را به سالن برگزاری مراسم ببرد. مسیر زیادی نبود و نیم ساعته به سالن رسیدند اما با جمعیت زیادی پشت در سالن روبه رو شدند. قرار بود بچه ها از مادرانشان جدا شوند و همگی کنار هم بنشینند. عسل، هم دستان مادرش را ر ها کرد و بین بچه ها نشست.
     برنامه شروع شد. برایش مانند رویا بود و وقتی خاله شادونه را برابرش و نزدیک خود دید آنقدر ذوق کرده بود که مانند بقیه بچه ها نمی توانست روی زمین بنشیند و سعی می کرد سر پا خاله شادونه را تماشا کند.
     سروصدای زیاد بود اما بچه ها همه می?خندیدند و مادران از شنیدن شادی بچه هایشان به وجد آمده بودند. برنامه یک ساعت طول کشید و انتهای برنامه بود که خاله شادونه با صدای بلند گفت: حالابچه ها پیش مامان هاشون برند.
     همین که خاله شادونه از روی سن بیرون رفت غوغایی فاجعه آور به پا شد.
    هرکدام از بچه ها باید مادرشان را از میان جمعیت مادران پیدا می کردند.
    در اصلی سالن هم بسته شده بود و جمعیت باید از در های فرعی کوچکی که در اطراف سالن قرار داشت خارج می شدند. عسل کوچولو و دیگر بچه ها نمی توانستند مادرشان را در میان این زنان پیدا کنند و همگی بی اختیار در هجوم جمعیت به سمت در های خروجی کشیده می شدند و مدام مادرشان را صدا می کردند اما انگار هیچ کس صدایشان را نمی شنید.
     عسل پایش لغزید و به زمین افتاد. هجوم جمعیت و عبور آنها از روی جسم کوچک عسل، وی را بی هوش کرده بود.
     این کودک 4 ساله پس از خروج جمعیت به بیمارستان منتقل شد و نمی دانست رویای تماشای برنامه خاله شادونه برای همیشه در ذهنش به کابوس تبدیل می شود.
     عسل کوچولو نجات پیدا کرد اما 3 کودک در سرنوشت مشابهی تسلیم مرگ شدند.
    بنا به تحقیقات خبرنگاران شوک از هفته گذشته بلیت های برنامه خاله شادونه در مهد های کودک و مدارس به فروش رسیده و با اعلام همگانی به مردم اطلاع داده شد که مراسم ویژه مادران و کودکان است.
     قرار بود این مراسم در سالن ورزشی خرمدره برگزار شود که گفته می شود گنجایش سه هزار نفری دارد. بیش از سه هزار بلیت به فروش رسیده بود اما هنوز تقاضا برای فروش بلیت ادامه داشت و مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند بلیت بیشتری به فروش برسانند. آنها برگه های سفیدرنگ را به قسمت های کوچک تری تقسیم کرده و با مهر برنامه آنها را به عنوان بلیت به فروش می رساندند.
     بیش از 7 هزار بلیت به فروش رسیده بود. در حالی که گنجایش سالن فقط سه هزار تن بود. وقتی در ها بسته شد نفس کشیدن هم سخت شده بود با وجود این که ازدحام جمعیت بیشتر از دو برابر ظرفیت سالن بود اما برنامه با وجود بی نظمی های زیادی شروع شد. خبرنگاران شوک در بررسی های میدانی پی بردند که در پایان برنامه چون گروه نمایش قرار بود از در بزرگ سالن خارج شوند، پس از خروج آنها در بزرگ بسته شد و جمعیت زیادی که داخل سالن بودند به سمت در های کوچک دو طرف سالن هجوم بردند.
     جالب اینکه داربست?هایی که در دو طرف سالن برپا شده بود، فشرده شدن جمعیت را بیشتر می کرد.
    
     یک فاجعه
    در زمان خروج جمعیت از سالن هیاهویی برپا بود تا این که فاجعه رقم خورد.به دلیل ازدحام زیاد جمعیت سه کودک زیر 7 سال زیر دست و پا خفه شدند و 7 کودک نیز مجروح و به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان و بیمارستان ابهر و خرمدره منتقل شدند.
    
     بازداشت چند مسئول
    رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس زنجان به خبرنگار شوک گفت: مسئولان اجرایی برای برگزاری این مراسم مجوز داشتند و برنامه مختص زنان بود.
     در طول اجرای برنامه اتفاقی نیفتاد، اما از آنجا که بچه ها از مادرشان جدا شده بودند در پایان برنامه خاله شادونه اعلام کرد که بچه ها پیش مادرانشان بروند و پس از خروج گروه نمایش در های محل نیز بسته شد که این مسئله باعث ایجاد شلوغی بیش از اندازه در سالن شده و چند کودک زیر دست و پا گیر می کنند.
     این مقام مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر مسئول برنامه، مدیر برنامه، خاله شادونه و مسئول سالن از سوی پلیس دستگیر شده اند و خانواده قربانیان نیز از آنان شکایت کرده اند و تا پیگیری پرونده آنها مهمان پلیس هستند و با دستور قضایی سالن ورزشی خرمدره نیز تا اطلاع ثانوی پلمب شده است.
    
     مرگ 2 دختر و یک پسر
    پس از این حادثه بررسی های قضایی و پلیسی نشان داد که کشته شدگان نگار صالحی 7 ساله از هیدج، مهدی مولایی 3 ساله از ابهر و بهاره شادمهر 6 ساله از خرمدره، هستند و فاطمه محمدی 4 ساله، سیدعلی موسوی
     7 ساله، نیلوفر قهرمانی 10 ساله و عسل محمدلو 6 ساله از خرمدره نیز در این حادثه بشدت زخمی شده و در بیمارستان های مختلف تحت درمان گرفته شده اند.
    
     گفت وگو با عموی مهدی
    عموی مهدی کوچولو که از مرگ نابهنگام برادرزاده خود هنوز شوک زده است به خبرنگار شوک گفت: پنجشنبه عصر مهدی که 3 ساله بود به همراه مادرش برای دیدن نمایش خاله شادونه به سالن 3 هزار نفری رفته بود که البته تنها 1700 صندلی دارد، اما برای این برنامه بیش از 4 هزار بلیت به فروش رفته بود که مادران در دور سالن نشسته بودند و بچه ها وسط سالن بودند. در خروجی سه پله داشت که بسیار باریک بود و هنگام خروج بچه ها از این در، شماری از آنها روی زمین افتادند و به دلیل فشاری که از جمعیت روی آنها آمده بود دچار مصدومیت شدند و سه کودک نیز خفه شدند که مهدی یکی از آنها بود.
     وی در ادامه گفت: مهدی تنها بچه خانواده بود و وضع روحی خانواده بسیار خراب است و انتظار داریم مسئولان شهری پاسخگوی مصیبت این خانواده ها باشند.
    
     مرگ تلخ نگار کوچولو
    دایی نگار کوچولو نیز که از این ماجرا بسیار متاثر است، به خبرنگار شوک گفت: نگار ساعت 2 بعد از ظهر به همراه مادر و خواهر 3 ماهه اش از خانه خارج شد. اما پس از پایان برنامه وقتی بچه ها به سمت مادران خود حرکت می کردند شماری از مادران به خاطر ازدحام جمعیت به طبقه پائین افتاده و بچه ها زیر دست و پای آنها له شده بودند. این مرد با اعلام این که وضع روحی پدر و مادر نگار بسیار ناراحت کننده است، گفت: مادر نگار می گوید در لحظه آخر نگار را دیده که برای وی دست تکان داده است، اما در یک لحظه از جلوی چشمش ناپدید شده و پس از چند دقیقه جنازه وی را روی دست یکی از زنان دیده است.
    
     مسئولان پاسخگو نیستند
    در پیگیری های خبرنگار شوک با مسئولان امدادی شهر هیچ کدام از مسئولان پاسخگو نبودند. تلفن همراه فرماندار از دسترس خارج بود و مسئولان هلال احمر اعلام کردند روز حادثه ماموریت به آنان اعلام شده و در میان راه بودند که ماموریت لغو شده است. اورژانس نیز هیچ پاسخی نداد و گفت که ما اعزام نشده ایم. بیمارستان هایی که مصدومان به آنها اعزام شده بودند نیز پاسخگوی خبرنگاران نبودند و جالب تر این که چون این مراسم برای مادران و کودکان اجرا می شد هیچ فیلمی از این مراسم در دست نیست.

 

 

من این حادثه غم انگیز رو به خانواده های کودکان از دست رفته تسلیت میگم و براشون آرزوی صبر دارم.


[ یکشنبه 91/2/24 ] [ 12:10 صبح ] [ مهــدی ]

مهــدی
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز این وبلاگ در درجه اول برای شناساندن استان عزیزم زنجان درست شده و در درجه بعدی شناسایی و نقد برخی از حرکات مسئولین استان...
لیست یادداشت ها
دوستان اینجا زنجان است
آمار وبلاگ اینجا زنجان است
امکانات پارسی بلاگ
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 349269

لیست موضوعات
 
زنجان ، نوحه ها ، زنجانیم ، اجتماعی ، استان زنجان در یک نگاه ، اینجا پایتخت شور و شعور حسینی است ، اینجا زنجان است ، اینجا زنجان است سالهای تباهی،روی نیمکت سیاهی ، اینجا زنجان است مسئولین زنجان کاری ، ببین از کجا تا کجا اومدیم ، حسین ، حسین منزوی ، خوش آمدید ، دانلود internet download manager جدید آخرین ورژن دانلود منیجر ، دانلود انیمیشن بره ناقلا ، اینجا زنجان است ، دانلود مداحی از حاج جواد رسولی ، دانلود مداحی حسینیه اعظم زنجان ، دانلود مراسم شب چهارم محرم حسینیه اعظم زنجان ، دانلود مراسم شب سوم محرم حسینیه اعظم زنجان ، دانلود مراسم شب های محرم حسینیه اعظم زنجان ، دانلود نرم افزار ویرایش ویدئو کُرل ویدئو استودیو 14-Corel VideoS ، دانلودمداحی حاج علیرضا بیگدلی ، سلام بر حسین سلام بر محرم ، سلطان ، شاعر ، عمومی ، غزل ، غزل سرا ، غزل فارسی ، قالب جدی دانلود علی نصیری ، مادر صبر کن آمدم... ، متفرقه، اجتماعی ، مذهبی ، مصاحبه با محمد رحیمی مدیر موفق تالار گفتگوی ایرانیان ، معاصر ، معرفی حسینیه اعظم زنجان(تاریخچه و...) ، معرفی زینبیه اعظم زنجان ، مناسبت ، مناسبت ها ، منزوی ، نرم افزار های کاربردی ، و اینجا منای عشق است و عرفات عروج ... ، یه روزی مرگ هم میرسه ... ، آخرین اخبار از حسینیه اعظم زنجان ،